Wstęp deklaracji
Ośrodek Pomocy Społecznej w Tuchowie (dalej jako „Ośrodek”) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://ops.tuchow.pl/
Dane teleadresowe jednostki:
Telefon: +48 146525489
E-mail: slowik.ops@op.pl
Adres korespondencyjny: ul. Jana Pawła II 4, 33-170 Tuchów
Data publikacji strony internetowej: lipiec 2016
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-09-30
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone na stronie niektóre publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości,
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny nie są wykorzystywane do realizacji zadań bieżących.
Ułatwienia na stronie internetowej:
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
- wersję kontrastową,
- wersję w skali szarości, tryb negatywu
- focus – domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia 2021-02-22
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracowników współpracujących z koordynatorem ds. dostępności.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoby do kontaktu w sprawie dostępności: Ewelina Kolbusz, email: e.kolbusz@onet.eu
Katarzyna Jurczak, e-mail: k.jurczak.ops@op.pl Telefon: 14 6525489 (dotyczy powiadomień o braku dostępności cyfrowej oraz żądań zapewnienia dostępności cyfrowej).
Procedura wnioskowo-skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna
Siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej w Tuchowie mieści się w budynku przy ul. Jana Pawła II 4 na I piętrze. Ośrodek spełniają częściowo minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W zakresie dostępności architektonicznej:
- przestrzenie komunikacyjne budynków wolne od barier poziomych i pionowych:
- komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie,
- komunikacja pionowa –winda,
- na parterze budynku toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami;
- instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynkach, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń:
- platforma wjazdowa na parter z dzwonkiem informującym o potrzebie uruchomienia platformy;
- zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy – tablice informacyjne, pracownik Ośrodka;
- zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego – instrukcja dla pracownika Ośrodka,
- zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób – komunikaty dźwiękowe, oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji,
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
- obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się – w przygotowaniu
- instalacja urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących – w przygotowaniu.
- zapewnienie na stronie internetowej informacji o zakresie działalności Ośrodka w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo oraz informacji w tekście łatwym do czytania – w przygotowaniu.
zapewnienie komunikacji z Ośrodkiem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku – pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez pracownika Ośrodka o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową do pomieszczenia – pokoju znajdującego się na parterze.